Proiect nr. 1: Ceas de perete

Posted on December 10, 2010

1



Am primit un ceas de perete care imi placea in mare, numai ca avea logoul companiei de la care il primisem pe el. Nu stiu ce preferinte aveti voi, dar pe mine ma deranjeaza brandurile prea vizibile. Asa a inceput proiectul nostru: infrumusetarea ceasului de perete.

Primul lucru pe care trebuie sa-l faceti este sa va decideti la urmatoarele:

–          Modelul

–          Materialele si culorile care se potrivesc cel mai bine in mediul in care vreti sa puneti obiectul la care lucrati

–          Metoda pe care sa o folositi

Am cercetat putin webul in cautarea unor modele, dar nu am gasit nimic interesant, asa ca mi-am inventat propriul model. L-am desenat pe o bucata de hartie, am decis unde sa plasez culorile, am taiat fiecare bucata in functie de culori si le-am lipit pe ceas in modelul dorit, asa incat sa imi fie usor sa indepartez cate o parte din model atunci cand incep sa aranjez mozaicul pe marginea ceasului.

Culorile pe care le-am ales sunt: negru si ocru – deoarece existau deja in bucataria mea, si albatru – pentru putina culoare si energie. Materialul folosit este mozaic de sticla.

Metoda la care m-am oprit a fost:

–          Directa, deoarece mozaicul este asezat direct pe obiectul ce urmeaza a fi decorat

–          Fara chit, deoarece ceasul ar fi devenit prea greu pentru a mai fi pus pe perete si nu ar mai fi avut tenta moderna pe care mi-o doream.

Sa incepem…🙂

Taiati materialul pe care doriti sa-l folositi in forma pe care vreti sa i-o dati. De recomandat sa folositi elementele protective mentionate in “Materiale si Ustensile”. Deoarece am decis sa nu folosesc chit, a trebuit sa incerc sa potrivesc perfect bucatile de mozaic astfel incat spatiile dintre ele sa fie foarte mici.

Singura modalitate de a invata sa taiati mozaicul este prin exersare. O sa va lamuriti destul de repede, nu va faceti griji! Incercati sa taiati diagonal, mai mic, mai mare, orice va vine prin minte, pana cand va dati seama cum reactioneaza materialul la taiat. Si nu uitati sa folositi un material (acoperind bucata de mozaic cand o taiati) astfel incat sa nu va raneasca sau sa nu sara prin intreaga camera resturile de material.

Indepartati prima bucata de hartie (de oriunde va decideti sa incepeti) si puneti adeziv ca baza.

Inmuiati baza fiecarei bucati de mozaic taiate inainte sa o asezati in pozitia dorita, respectand limitele impuse de modelul ales. Rezultatul va arata ceva in genul asta:

Continuati sa descoperiti si sa umpleti golurile cu mozaic alternand culorile. Aici sunt cativa pasi din proces:

Dupa 5 ore si multa concentrare, veti putea sa admirati rezultatul final in intreaga sa splendoare.

Eu sunt destul de multumita cu modernul meu ceas de bucatarie. Voi ce parere aveti?

Tagged: , ,
Posted in: Romana