Proiect nr. 3: Decoratiuni de Craciun

Posted on December 16, 2010

5



Ziua de nastere a unei foarte speciale doamne se apropia vertiginos si am vrut sa ii ofer un cadou special. Inspirata de sarbatorile ce bat la usa si de pasiunea mea pentru mozaic, am decis sa-i creez niste decoratuni de Craciun din mozaic.

Pentru ca aveam niste globuri vechi, ponosite si putin sparte, ce aveau sa fie date de pomana, am decis sa le pastrez si sa le folosesc pentru evenimentul special ce se apropia.

Deoarece aceste globuri aveau spatii prin care ar fi putut cadea bucatile de mozaic, am decis sa le acopar cu un material elastic.

Am decis asupra a doua modele, desi in final au iesit 3:

–          O parte cu litere ce aliniate formau numele de familie

–          O parte cu modele inspirate de Craciun

–          Si, pentru a-i adauga o nota de final, am folosit si cate o pietricica decorativa din sticla, din cele care imi plac mie asa de mult. Aceasta a devenit a treia fateta in care decoratiunile ar putea fi aranjate.

Am inceput prin a lipi piatra de sticla in partea opusa agatatorii. Apoi, inainte de le lipi pe glob, am aranjat modelul si litera ce urmau sa fie reprezentate. Ce a mai ramas a fost umplut cu bucati aleatorii de mosaic in culorile folosite in model.

Si asa mai departe, pentru fiecare glob.

Rezultatul a fost urmatorul:

Ceea ce mai ramanea de facut era sa le dau cu chit care sa tina bucatile in loc. Stiu ca e prima oara cand va arat cum se face asa ceva, asa ca voi explica, desi nu trebuie sa va speriati – nu e mare stiinta in spatele procesului.

Mai intai, amestecati praful de chit si apa in cantitatile indicate de producator.

Mixul ar trebui sa aiba o consistenta densa, ca smantana groasa.

Apoi, folosito o pensula, aplicati compozitia pe sfere asigurandu-va ca veti acoperii micile spatii dintre bucatile de mozaic. Pensulele sunt cele mai bune pentru ca acopera si spatii foarte mici. Incercati sa aplicati indeajunsa compozitie pentru a acoperii golurile, dar nu prea mult, pentru a fi mai usor de indepartat de pe mozaic.

Rezultatul va arata cam asa:

Acum urmeaza partea cea mai complicata, partea cu care trebuie sa fiti foarte atenti!

Cand incepe sa se usuce compozitia dar nu este extrem de usor de indepartat, asa incat sa nu stergeti tot, trebuie sa curatati excesul.

Pentru acest pas, tehnica variaza. Puteti folosi un burete umed sau o carpa sau o periuta veche. Am ales periuta deoarece se creeaza cea mai putina murdarie. A fost prima oara cand am folosit “metoda periutei”. Am ras cu ajutorul ei, usor, excesul, si am continuat sa curat totul cu niste servetele.

Dupa ce a prins forma si mozaicul se vedea, am sters mai atent cu o carpa. Puteti vedea diferenta in urmatoare imagine.

 Nu va lasati pacaliti; daca ramane neterminat, chiar in stadiul destul de inaintat al “P”ului din imaginea din stranga, va fi greu de sters!

Am citit ca otetul ar fi foarte bun pentru a indeparta chitul. Cred ca cel mai important este sa decideti asupra momentului perfect sa indepartati excesul si sa va faceti munca cu constiinciozitate atunci. Orice altceva implica munca foarte grea.

Datorita unor dificultati tehnice (a fost prima data cand am incercat sa amestec alb si albastru pentru a ajunge la un bleu – albastrul pe care il am cred ca are cel mai puternic pigment cunoscut in istoria pigmentilor), am avut o problema de rezolvat. Unul din cele doua globuri la care am folosit chit albastru nu arata modelul atat de bine pe cat as fi vrut. Asa ca am mai amestecat niste chit alb si am incercat sa il repar.

Adevarul e ca am facut-o mai ales pentru modelul fulgului de nea care cred ca isi merita albul imaculat din realitate.

Dupa ce am terminat toate globurile (fiecare a luat aproximativ 2 ore de finalizat), am putut sa admir rezultatul final… Poate ca nu atat de bun pe cat as fi vrut sau atat de dragut pe cat doamna mea il merita, dar totusi unic si special.

Posted in: Romana