La multi ani!!!

Posted on December 30, 2010

1



La multi ani tuturor! Sarbatoriti ce tocmai ia sfarsit si ce urmeaza sa inceapa!

Si cum mai bine sa termin anul decat cu cel mai ambitios proiect de mozaic al meu din 2010? Nu numai asta, dar el reprezinta un sfarsit, un mod foarte simbolic de a aduce omagiu apusului unei ere si inceputului alteia – Tablouri cu Apus de Soare din Mozaic.

Am inceput prin a va arata produsul finit deoarece sunt destul de sigura ca printre voi se afla foarte putini cei ce vor pune jos ustensilele de aranjat pentru petrecerea cea mai mare a anului pentru ustensile de facut mozaic. Nici chiar eu nu cred ca o sa fiu prinsa “mozaicand” inspre Anul Nou, desi nu pot promite nimic…🙂

Doar pentru amuzament, cele 4 tablouri au putin peste 1 mentru lungime (incluzand cei 3 centimetri distanta intre fiecare tablou) si variaza in inaltime intre 33 si 23 de centimetri. Mi-a luat o saptamana sa termin proiectul si acesta a fost conceput pentru a se potrivi cromatic si in general intr-un loc deja cunoscut si bine analizat – sufrageria parintilor mei.

Si incepem…

Am cautat inspiratie pe internet, unde altundeva?

Apoi, cum fac de obicei cu toate proiectele mele de mozaic, am inceput cu o bucata de hartie. Mai intai am desenat tablourile la o scala mai mare, dar, deoarece am apreciat ca ar fi destul de grele si mai ales pentru ca ce este mai finut si micut este mai apreciat, le-am regandit. In plus, am taiat modelele la scala reala pentru a ma asigura ca imi plac.

Urmatorul pas: gasirea materialelor. Sa gasesti un tamplar in Bucuresti s-a dovedid a fi o sarcina aproape imposibila, dar in cele din urma, am gasit unul care mi-a taiat placajul pe care l-am cumparat dintr-un alt magazin (o alta epopee) in modelul dorit.

Inainte de a incepe totul, trebuie sa pregatim baza: vopsim spatele si aplicam adezic pe fata pentru a crea un start protector intre lemn si chitul de va urma in scurt timp.

Apoi, taiem mozaicul in marimea dorita si incepem sa-l lipim in modelul dinainte gandit.

… si soarele (am folosit margele de la o pereche de cercei pentru a adauga culoare in soare)…

… si razele…

… si primele 2 tablouri nechituite…

Procesul de chituire urmeaza in aceste imagini:

Si, deoarece am avut unele obligatii, am oprit procesul de creatie pentru o perioada, pentru a-l continua cam intr-o saptamana cu celelate 2 tablouri… Si procesul reincepe:

Asta s-a dovedid a fi o greseala, deoarece dupa ce am terminat am observat ca am apreciat gresit marimea mozaicului negru ce trebuia folosit pentru apa. De data asta taiasem mozaicul mult mai mare si era total neconcordant cu celelalte 2 tablouri. Nu puteam sa le las asa, deci le-am stricat si refacut.

Si iata capodopera finala…🙂

Posted in: Romana