Sticla – Material pentru mozaic

Posted on March 29, 2011

1



In eforturile mele de a invata mai multe despre mozaic, in cele din urma, am ajuns sa lucrez si cu sticla. Mai exact, sticla ca element principal in lucrarile mele de mozaic….

Ce pot sa va spun despre lucrul cu sticla? Este dificil!!! Pozitionarea bucatilor de mozaic pe sticla este un cosmar deoarece isi schimba pozitia, alunecand din locul desemnat. In plus, necesita mult timp sa se fixeze. In afara de asta, un model bun poate face minuni.

Pentru urmatorul proiect pe care l-am intitulat “Genie in a Bottle” (Spiridusul din lampa fermecata) am folosit numai sticla: margelute de sticla, pietre decorative de sticla, vaza de sticla. Bogatia auriului si spirala modelului au fost inspirate de drumul spiridusului iesit din sticla. Ce!?! Nu credeti in povesti?

 

Urmatoarea lucrare a fost mai usor de realizat, pietrele de sticla fiind captive pe fundul vasului pana in momentul aderarii si chituirii. In momentul de inspiratie, am vazut stropi de ploaie cazand intr-un helesteu. Asta am vrut sa capturez si transmit: o zi ploioasa calda si calma, tragedia destinului stropilor de ploaie, ultimele minute de identitate, noua identitate creata de individualitati fortate sa convietuiasca… Este un mesaj de speranta, la sfarsitul unei lungi si disperate calatorii… Doar helesteele sunt frumoase, in cele din urma, nu? Numele lucrarii este “Colectia de stropi de ploaie”

 

Ultima opera pe care v-o prezint astazi este defapt prima mea lucrare, daca nu ma insel, ce foloseste ceva ce am reciclat – sticla unei bauturi din lichior de cafea. Motivul pentru care lucrez cu mozaic si pentru care vreau sa-mi dedic o buna parte din viata acestuia este ca imi doresc sa transform ceva nefolositor si urat in ceva util si frumos. Numele acestei lucrari este “Nopti arabesti” si a fost inspirata de povestile “1001 de nopti”, incluzand-o pe cea cu Sheherezada. Modelele sunt inspirate de perdelele diafane ce inconjoara zona de odihna, fluturate de vant si invaluite de lumina lunii.

Posted in: Romana