Pastele: sarbatoarea luminii

Posted on April 7, 2011

0



Personal, nu am intalnit sarbatoare religioasa mai frumoasa decat cea a Pastelui ortodox. Si totul se datoreaza punctului focal – lumina! Lumina crescand si intinzandu-se pe strazi in toate directiile, facand orice oras sa arate mai cald si mai viu, simbolizand un nou inceput si aducand speranta.

Si, cum tot vorbim despre lumina, cine nu apreciaza in locul luminii artificale, candoarea unei lumanari aprinse? Tremurul usor al luminii lumanarii ne aminteste cat de fragile suntem, cat de dificil este sa ne gasim drumul fara ceva care sa ne ghideze, cat de moale si necesara este lumina lunii, cat de multa blandete necesita dragostea pentru a supravietui, cat de impliniti ne simtim cand gasim spiritualitatea…

Cum lumanarile imi spun atat de multe, este normal sa caut sa creez ceva pentru ele din mozaic…

“Masina” este un suport de lumanari pastila in culori vesele si calde. Am inceput-o ca pe un proiect abstract, ceva in stilul lui Kandinski, perfect pentru a inviora o casa si, in cele din urma, fara intentie, am terminat cu o masinarie. Sincera sa fiu, pe parcursul intregului process m-am intrebat ce as putea crea care sa arate mai masculine…. Cat de fantastic este asta? Lumina m-a ghidat… Uimitoare puterea subconstiintei!

 

“Primavara” a fost inspirata de Paste si de renasterea naturii… Ideea din spatele creatie cu doua utilitati – suport pentru lumanare si vaza de flori – este curcubeul in culorile primaverii!

Posted in: Romana