Trilogie pe o tema marina – Prima parte: O zi jucausa

Posted on May 16, 2011

1



Aceasta aventura a inceput cu o tema: marina si 3 ghivece de flori mari, exact ca cel de mai jos:

Dupa ce am facut cercetarile de rigoare petru a ma inspira, am ajuns la 3 modele diferite cu care sa ma mandresc – toate inspirate din tema marina, evident.

Prima tema este intitulata “O zi jucausa” si, asa cum transmite si numele, scena este aranjata intr-o zi frumoasa pe mare. Valurile jucause ademenesc un grup adorabil de delfini sa se joace cu ele. Rezultatul dorit pentru acest proiect este sa inspire zambete si sa creeze un sentiment de fericire si buna dispozitie generala.

Pentru a-mi atinge telul, am inceput pregatirile, ceea ce inseamna ca mi-am schitat viziunea pe ghiveci. Am vrut sa realizez ceva simplu, deoarece am gasit ca de obicei declaratia devine mai puternica prin aceasta abordare. Si iata ce am realizat:

Apoi, am continuat prin aranjarea mozaicului pe partea inferioara si superioara a ghiveciului – incepand cu o singura culoare care duce cu gandul la adancimea marii. Partea de sus este inspirata de simbolul Greciei Antice cunoscut sub numele de “cheia greceasca”, care cred ca a fost si ea inspirata de forma valuri.

Am continuat cu recreerea delfinilor, deoarece urmau sa fie cuprinsi de valurile ce au fost concepute ca niste imbratisari pentru ei.

Culoarea aleasa pentru delfini a fost albastru intens, deoarece un gri inchis simplu nu mi s-ar fi parut indeajuns de expresiv. Burticile lor, evident, sunt albe, iar ochii i-am realizat cu margelute de culoarea onixului.

Am continuat cu restul modelului, adaugand mai intai pietricelele de sticla si mozaicul bleu deschis ce reprezinta varfurile inspumate ale valurilor. Ultimele bucati de mozaic adaugate au fost cele pentru “corpul” valurilor: mai inchis in interiorul valurilor si mai deschis pe coama lor.

Urmatorul pas natural, dupa ce am asteptat ca toate bucatile de mozaic sa se fixeze pe locul lor, a fost sa chituim lucrarea. Am folosit un albastru deschis pentru majoritatea ghiveciului, in afara de delfini, deoarece am considerat ca ar fi culoarea ce ar unifica cel mai bine intregul.

Pentru delfini am ales un chit de culoare gri care mi s-a parut ulterior prea deschisa. Ca urmare, am schimbat culoarea in gri inchis si am mai adaugat si sclipici pentru a reda stralucirea pielii lor umede intr-o zi insorita.

Am unificat totul pictand si fundalul in aceeasi nuanta cu valurile si marginea superioara. Si, pentru a aduce si mai mult realism in lucrare, am adaugat o nuanta mai deschisa pe partea superioara a valurilor pentru a aminti de stropii de apa ce se afla la suprafata valurilor intr-o zi vantoasa ca cea ce ar putea realiza astfel de valuri. Totul e in detalii!

In continuare, dupa ce totul s-a uscat, am continuat sa adaug ultimul start – lac pentru piatra – pentru a face ghiveciul impermeabil si pentru a impiedica chitul sa creeze praf sau sa se stearga de pe fundal.

Dupa acest ultim dans adorabil al ghiveciului, iata ultima poza a primei mele creatii din Trilogia pe o tema marina (inainte de ultimul strat de lac), gazduind primele sale flori (doar pentru a va face o idee in ceea ce priveste dimensiunile ghiveciului)!🙂

Posted in: Romana