Trilogie pe o tema marina – Partea a doua: Revenirea acasa

Posted on May 18, 2011

3



 A doua tema marina aleasa a fost una nocturna.

Rezultatul pe care il urmaream a fost creerea unei atmosfere mai melancolice. La intoarcerea acasa dupa o zi lunga si grea de munca, in loc de hipnotismul televizorului, am vrut sa ofer oportunitatea de reflectie si de a fi absorbit in visuri de relaxare si recreere.

Am ales sa pozitionez un far pe un petic de pamant, semnaland catre barcile cu panze din larg drumul spre casa. De asemenea, am vrut sa creez sentimentul de adancime a tabloului nocturn, pozitionand barcile cu panze mai aproape sau mai departe de tarm. Toate acestea, a trebuit dinnou sa le transpun intr-o schita. Trebuie sa recunosc ca mi-a placut sa desenez scena, in pofida talentul meu slab la desen, stiind ca orice greseala va fi salvata de mozaicul meu drag…

Nu o sa va mai duc prin fiecare faza a procesului, asa cum a am facut cu lucrarea precedent, dar o sa ma concentrez pe greselile facute si modalitatile de reparare.

Prima si cea mai mare problema pe care am avut-o cu acest proiect a fost recreerea luminii farului. M-am gandit si m-am gandit si nu reuseam sa vin cu nici o idee, asa ca, dupa zile de impas creator, am facut primul lucru care mi-a venit in minte…

Nu mi-a displacut, dar stilul era complet diferit de restul ghiveciului. Si, cum doream sa creez un stil unitar pentru toate cele 3 ghivece din trilogia mea marina, am ales sa renunt la aceasta lumina schematica. In locul ei, am optat pentru un cer mai dramatic si am inchis cu o nuanta tot ghiveciul. In plus, am adaugat acrilic transparent cu slipici pentru a recreea lumina – o solutie mult mai subtila, permitand acel sentiment de stare de vis pe care am incercat sa o realizez.

Si iata lucrarea inainte de stratul de lac:

Si, ca tot am amintit de greseli, nu am realizat initial ca acrilicul cu sclipici va opri lacul sa uniformizeze culoarea cerului ca pentru restul ghiveciului. Cu toate astea, deoarece am lucrat cu grija aplicand dungi lungi de lumina, cred ca rezultatul a fost unul mult mai dramatic si real – totusi, cerul si norii de pe cer sunt luminati de far si in realitate!

Si iata, a sosit momentul ultimului dans al ghiveciului inspirat de cea de-a doua tema marina:

Cum vi se pare?

Posted in: Romana