Motive traditionale romanesti – Un alt proiect de ghiveci de flori

Posted on September 30, 2011

4



Interesata sa decorez un ghiveci destinat unui trandafir galben, am inceput cu obisnuita cercetare. Intotdeauna am fost atrasa de simbolism si asociatii reprezentative, asa ca intotdeauna lucrarile mele au un mesaj. De data aceasta, de asemenea influentata de gusturile destinatarului, m-am inspirat din traditiile romanesti.

 

Pentru cei ce nu au timp sau rabdare, iata produsul final.

 

 

Mestesugurile romanesti traditionale isi au sursa departe in timp. Privind cateva covoare taranesti vechi, am gasit povestea perfecta.

 

O bucatica de istorie pe care toti romanii o stiu: cu mult imp in urma, inainte de formarea imperiului Roman, in Romania traiau dacii. Acestia erau pagani, inchinandu-se unei multitudini de zei, printe acestia fiind si Zeul Soarelui. Pe unul dintre aceste vechi covoare am gasit exact aceasta poveste. Iata si sursa inspiratiei mele: Simbolismul si mesajele covoarelor traditionale romanesti.

 

In mijloc se afla oamenii ce se inchina Soarelui – situat in mod repetitiv in rama exterioara. Intre oamenii stilizati sunt redate, tot simbolistic, plantele pe care le cresc. Daca nici acest mesaj nu este perfect pentru un ghiveci de flori, atunci nu stiu care mai poate fi!🙂

 

Primul pas, desenearea modelului – simetria este cheie.

 

 

Si iata si putin din copilul din mine – folosirea creioanelor nu s-a schimbat pentru mine de cand eram mica.

 

 

Apoi am inceput sa lipesc bucatile de mozaic, pe care initial le-am spart, sub forma designului dorit, respectand in acelasi timp alternanta culorilor la care m-am gandit.

 

 

Si iata produsul final cu inca putin simbolism modern ce mi s-a parut potrivit: in fasiile de sus si jos ale ghiveciului este reprezentat soarele, dar si apa si pamantul. Toate se misca intr-un cerc – aprecierea moderna a interconexiunilor dintre elementele ce sustin viata.

 

 

 

De ce am ales alb pentru apa si nu albastru? Da, o alta culoare puternica ar fi stricat balanta culorilor pe care le-am ales pentru ghiveci, dar si pentru ca albul este considerat de artisti ca o non-culoare. Deoarece apa este incolora si albul nu contine culori, am gasit a fi cea mai potrivita uniune.

 

Fapt interesant: Artistii considera albul ca lipsa culorii. Stiinta considera ca albul contine toate culorile.🙂

Posted in: Romana