Proiect: Masa de bucatarie

Posted on October 22, 2011

0



Deja stiti: adoooor sa redecorez sis a salvez sis a infrumusetez sis a repar si… tot asa!

Vechea masa de bucatarie – un dezastru! Deci, ce putem sa facem? Da! Mozaicul este raspunsul si la aceasta problema! Sa fiu sincera, am vrut sa pastrez aceasta masa de bucatarie pentru ca a fost create si realizata de bunicul meu! Era un om foarte, foarte talentat (pot spune asta doar uitandu-ma la lucrurile pe care le-a lasat in urma)…

Deci, suprafata de lucru trebuia pregatita. Am indepartat marginile de aluminiu si am slefuit toate suprafetele pentru mai multa pentru a crea mai multa adeziune.

Cu suprafata spalata si uscata, cu ceasul de bucatarie pe care l-am realizat acum ceva timp (gasiti articolul aici) ca inspiratie, cu un cleste de faianta, niste adeziv special de mozaic si niste bucati de mozaic din sticla in paleta coloristica aleasa, eram gata de actiune…

Si i-am dat drumul…

Si am continuat…

Si am tot continuat…

Pana ce am terminat…

Am optat, in loc de marginea de aluminiu, la o margine din lemn pe care am lipit-o si batut-o in cuie. Totul a fost lasat sa se “odihneasca” (asa cum se intampla si cu mancarurile fine) pentru o zi.

Urmatoare parte a proiectului este sa chituim totul la locul sau…

Si, dupa cele 30 de minute necesare (depinde de umiditatea si temperature camerei, de reteta producatorului si de propriile cunostinte), suprafata a fost curatata de excesul de chit si gata pentru uscarea definitiva. Dupa ce aceasta parte a procesului a fost finalizata si ultima inspectie critica a fost realizata, toate imperfectiunile au fost reparate si diferitele parti ale mesei au fost revopsite. Am ales negru deoarece am vrut sa-I ofer un efect de imponderabilitate. In plus, negrul subtiaza si ingusteaza… Presupun ca orice interesat de frumos (ei bine, de moda) stie asta…🙂

Cu toate partile finisate si uscate, ne apropiam de marele final…

Cand am vazut-o asa m-am gandit instantaneu la un pian, mai degraba decat o masa de bucatarie… Eram putin ingrijorata de intunecimea adusa de negru, dar a reusit sa minimalizeze prezenta si sa dea impresia ca partea de sus pluteste…

Si, ca ultim retus, mai ales ca va fi o masa functionala – curatata de multe ori sip e care vor curge diverse sucuri alimentare – un ultim strat de lac a fost dat. Acesta a adus la viata chitul negru pe care l-am folosit si s-a dovedid a fi mult mai sanitar pe termen lung!

 

Posted in: Romana