Spectacol de toamna

Posted on November 8, 2011

1



Toamna este un anotimp plin de bucurie. Recoltele sunt culese, asa ca oamenii se bucura de fructele muncii lor mai mult decat o pot face in oricare alta perioada a anului. Natura pune in scena un spectacol fantastic, probabil pentru a nu fi uitata peste iarna, incantand ochii cu unele din cele mai impresionante culori ce pot fi vreodata imaginate. De asemenea, toamna este considerate perfecta si pentru nunti. Asa a gasit si o prietena de-a mea. Si, pentru ca si-a dorit sa importalizeze acest moment special din viata ei, s-a gandit la arta mozaicului.

Dupa putina munca de cercetare ne-am hotarat la doi copaci ale caror ramuri se intercaleaza si la culorile toamnei. Copacii ii reprezinta, evident, pe noii insuratei care si-au unit destinele.  Ramurile unduite ce creaza impreuna o coroana bogata reprezinta minunatele experiente pe care le vor impartasii impreuna, imbarcandu-se in calatoria vietii lor. La baza, pamantul este acoperit de o patura de frunze in diferite forme si culori, specific toamnei.

Am vrut sa fac ceva special, asa ca, pentru prima data, am realizat munca pe o panza de bumbac, deja intinsa pe suportul sau. Dimensiunile sunt de 80 pe 30 cm.

Primul pas: am schitat copacii.

Al doilea pas: am avut grija de fundal. Cum mozaicul este o arta mixta, aceasta lucrare va reprezenta acest lucru mai bine decat alte lucrari fiind partial acoperita cu mozaic – partial picture in acrilic. Culorile pe care le-am folosit pentru fundal sunt auriul si aramiul.

Al treilea pas: acoperind partile de mozaic cu bucati de mozaic. Pentru a compensa faptul ca trunchiurile si ramurile copacilor sunt intr-o singura culoare, am folosit 4 tipuri de mozaic negru – 2 mai mici, 2 mai lucioase.

Al patrulea pas: chituirea lucrarii.

A cincea, si ultima, parte: detaliile. Desi nu am gandit acest lucru initial, am gasit ca frumusetea maronului ales pentru chit era totusi prea banala in comparatie cu fundalul. Asa ca, am decis sa pictez chitul cu aceleasi color folosite in fundal. De asemenea, am ales sa ii ofer lucrarii un sentiment antichizat incadrand marginile bucatilor individuale de mozaic cu culorile metalice folosite in fundal.

Lucrarea a fost terminata la timp pentru nunta. Casa de piatra (chiar si la propriu)!

 

Posted in: Romana