Design geometric inspirat de Portugalia

Posted on December 4, 2011

2



In casa de vacanta a celui mai bun prieten al meu lipseste mana artistica a mozaicarului din mine, dar nu pentru mult timp! Gasita aceasta problema, am cautat si identificat singurul lucru care poate fi imbunatatit – cosul de gunoi din bucatarie! Evident ca unul exista deja, dar in bucataria decorata cu multe elemente portugheze, cosul de gunoi existent nu este prea impresionant. Asa ca asta este idea acestui proiect: un cos de gunoi inspirat de arta portugheza!

 

Primul important detaliu cu care a trebuit sa ma confrunt a fost sa gasesc un cos de gunoi realizat dintr-un material natural pe care sa pot lipii bucatile de mozaic. Un cos din lemn mi-a fost imposibil sa gasesc. Un ghiveci din lut ar fi putut sa aduca aminte de un cos de gunoi, dar ar fi fost foarte greu de manevrat. Cum plasticul este evident in afara discutiei, am gasit un cos din metal. Evident am avut ceva indoieli legate de posibilitatea aderarii mozaicului la metal, dar in mod surpinzator s-au dovedid a fi compatibile…

 

Designul am vrut sa-l inpir din azulejos – o forma de arta portugheza foarte frumoasa, in opinia mea. Pe lista mea erau doua posibile designuri: unul mai eclectic, cu modele neregulate din faianta sparta, sau un model geometric. Am optat pentru a doua versiune…

 

Culorile pe care am simtit ca trebuie sa le folosesc pentru a fi in tema inpirata de Portugalia au fost albastrul, galbenul si albul. Deoarece am mari restrictii privind culorile pe care le pot gasi in mozaicuri, am optat pentru un chit albastru inchis pentru a compensa cu lipsa intensitatii in albastrul pe care il aveam in formatul necesar… Se presupune ca o culoare foarte deschisa sau una foarte inchisa a chitului face ca modelul geometric al mozaicului sa iasa in evident. Vo ice credeti?

 

Iata pasii procesului de creatie…

 

Posted in: Romana