rEVOLUŢIA PASAJELOR poate începe la Street Delivery 2015

Posted on May 27, 2015

0



Întunecate, murdare, deprimante – în tot Bucureştiul poţi găsi astfel de pasaje care duc oamenii spre casele lor zi după zi, sezon după sezon, an după an. Asta este tot ce putem avea? Eu zic NU!!! Am un vis si vreau să-l împărtăşesc cu voi!

În februarie 2012, am venit cu această propunere pentru a transforma un perete într-o lucrare din mozaic.

mosaic-mural-proposal-2 copy

Din cauza lipsei finanţării am amânat proiectul… şi l-am tot amânat până când nu l-am mai făcut… Totuşi, în inima mea acest proiect nu a murit şi acum că am dat peste o fantastică oportunitate oferită de Street Delivery 2015, am şansa să transform propunerea în realitate.

Tema ediţiei din acest an a Street Delivery este AMPRENTA DE CARBON, aşa că propunerea mea este:

  • lucrare din mozaic cu tematica copacului,
  • iluminare bazată pe energie solară, şi
  • implicarea comunităţii în creerea proiectului.

Personal, eu simt că acest oraş devine din ce in ce mai verde, dar, fiind totuşi un oraş, betonul este omniprezent. Aşa că, de ce să nu luăm aceste pasaje întunecate din beton în care natura nu are şanse de izbândă şi să le transformăm în reprezentări vesele din mozaic ale naturii? Exemple de mozaicuri inspirate din natură sunt nenumărate, aşa că iată câteva, ca să vă dea o idee de ce poate fi făcut.

Eu prefer scenele simple din natură, ca aceasta:

1

Sursa: Nancy Gong

Dar idei sunt multe şi toate superbe:

2

Sursa: Lark Crafts

3

Sursa: Libby Hintz

4

Sursa: Glass Hack

Iată un exemplu de cât de transformaţional poate fi mozaicul pentru un perete anost:

5

Sursa: Moonfish Artwork

Şi aici puteţi găsi o întreagă colecţie de mozaicuri de copaci care să vă aducă în aceeaşi stare de exaltare în care mă aflu şi eu în ceea ce priveşte potenţialul acestei idei.

Care este legătura proiectului cu AMPRENTA DE CARBON?

Ei bine, cea mai deprimantă trăsătură a acestor pasaje este întunecimea lor. Nu sunt instalate deloc lumini şi noaptea te poţi împiedica sau poţi călca în diverse reprezentări ale civilizaţiei unora dintre cetăţenii acestei tări. Şi nici nu vreţi să ştiţi de miros! Cu toate astea, există o soluţie pentru o intrare în cartier mai luminoasă, mai veselă şi mai civilizată şi aceasta se numeşte LUMINA! În unele din aceste pasaje nu au fost instalate lumini niciodată, presupunăndu-se că lumina de pe stradă este suficientă. Ei bine, aveţi încredere când vă spun eu că nu este (dacă nu mă credeţi pe cuvânt, vă invit să le vizitaţi). Iar dacă avem de unde alege, cea mai bună soluţie ar fi o soluţie verde, aşa că mi-ar plăcea foarte mult să instalez un cer de luminiţe pe bază de energie solară.

De asemenea, ideal, acest proiect poate fi realizat, cel puţin parţial, din faianţă sau ceramică veche de prin casele oamenilor. Mozaicul este recunoscut pentru posibilităţile pe care le oferă în domeniul reciclării, lucru ce face din acest proiect unul şi mai verde. Aşa că, dacă vreţi să participaţi sau să donaţi, vă rugăm să scrieţi la onestorygirl@hotmail.com

Cartierul meu are cel puţin 4 astfel de pasaje întunecate, murdare şi deprimante. Pun pariu că sunt multe alte locaţii similare prin tot oraşul care ar beneficia de o împrospătare artistică, cu mesaje sociale, ecologice şi de responsabilizare. Se ştie că astfel de proiecte au dat speranţe şi au ridicat moralul în multe zone defavorizate din alte ţări. De ce nu şi în România?!?

Dacă voi câştiga, sper ca succesul proiectului să deschidă mai multe uşi pentru a începe o adevărată revoluţie a pasajelor din Bucureşti. Ţineţi-mi pumnii şi vă rog să susţineţi această renaştere a pasajelor din Bucureşti cum puteţi!

Şi vă invit să aruncaţi un ochi pe lucrările mele de până acum (pozele din stânga vă vor conduce la articolele aferente). Mai jos găsiţi câteva lucrări inspirate de copaci, cu speranţa că vă va creşte încrederea în capacitatea mea de a duce la bun sfârşit acest proiect, la care sunteţi invitaţi cu drag să participi activ şi voi!

Primul meu copac 🙂

Trunchiuri de bambus – cred că printer cele mai appreciate lucrări ale mele

Un copac mai artistic ce reprezintă uniunea a două suflete

The Passageway Revolution

Posted in: Romana